kungdavidsson

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2012

Sommarenfisket har ordnat upp sig i takt med att semetertidens timglas har börjat att rinna ut..

Av Stefan Carlsson - 8 augusti 2012 14:03

Gårdagens fisketripp på hemmaplan utanför Vena i Versjön var en av dom bättre turerna denna sommar, eller rättare sagt detta år. 40-talet abborre och en handfull gäddor är mer än godkänt. Tyvärr är storleken bristfällig i Versjön, p.g.a av den stora mängd fisk som finns i sjön. Obegripligt? Ska försöka förklara någon gång..

Ett antal borrar på 3-4 hg kunde ändå bärgas. Sizen på gäddorna lämnar vi därhän, men har ni hört talas om uttrycket "cykelslangar" så förstår ni. I sedvanlig ordning var pimpelfiske gångbart tillsammans med vanligt spinnfiske. Ett gott tecken och klart var också att fisken hade lämnat botten för att jaga i öppnare vatten. DET är något vi fiskare uppskattar!


Även något så ovanligt som gärs fatsnade på kroken..

Gärs (snorgärs)



Landslagstruppen i herrfotboll är uttagen till träningsmatchen mot Brasilien och den innehöll inga större skrällar. Markus Rosenberg utgår och Alexander Gerndt är tillbaka. Som sagt inga större nyheter i den truppen och Brasilien är ju ett lagom motstånd att möta..  . Älska utmaningen!

Markus Rosenberg är för övrigt klar för West Bromwich och blir därmed klubbkamrat med mittbacken Jonas Olsson. Bra val för Rosenberg även om han kommer få svårt att försvara sin plats i landslaget..



Mera Premier League. Usain Bolt till Man U? Na nja, vet inte om jag tror på det. Det är klart, har han bara hälften så mycket foboll i sig som han kan springa så kanske..

Något mera relevant är att Luis Suarez har skrivit ett långtidkontrakt för mitt LFC, dock vet jag ej hur långt.

Bra? Tycker jag allt, även om man från klubbens sida måste ställa högre krav på grabbens uppträdande på planen. Han bär klubbmärket på tröjan och det får han inte skämma ut, igen. Jag var inte helt nöjd med Suarez föregående säsong, milt uttryckt, han drog på sig alldeles för mycket uppmärksamhet i negativ bemärkelse. Gör om gör rätt!

Liverpool verkar även ha givit sig i jakten på Real Madrids Nuri Sahin. Just nu leder dock Arsenal den jakten på poäng..


Historien Robin Van Persie går vidare och jag undrar jag vart han hamnar till slut. Manchester United? Vilket liv det skulle bli då.   Blir han rent av kvar i Arsenal eller ska han trängas med dom andra stjärnorna i Real Madrid eller Barcelona? Klart är i alla fall att när detta är slutförhandlat så har han förmodligen höjt sin veckopeng lite. Det är ju inga direkta småklubbar som slåss om hans signatur.



Det börjar återigen viskas om att brottningen är korrupt. Å fan!!



Lite sport på lokal nivå också. Oskarshamn AIK tappar Roberto Secka som väljer att flytta hem hela vägen till Växjö. Efter en misslyckad vårsäsong så tar han alltså beslutet att lämna AIK och det kan man förstå. Han har inte övertygat alls och mestadels fått spendera tid på bänken. Enligt egen utsago har han inte trivts i Oskarshamn och då kan det vara svårt att få till det. Nu står inte AIK och faller med Secka i jakten på en topp-placering i tvåan. AIK har en bra läge inför hösten ändå och jag tror det finns många alternativ att sätta in i istället för Secka.


Måste medge att IK har en spännande trupp inför starten av hockeyallsvenskan. Niklas Enberg verkar vara sista man in, för stunden i alla fall. Laget är utvecklingsbart och det gäller nu att spela ihop laget och framför allt, behålla truppen säsongen ut. Då kan man ta laget ett steg upp, alltså att bli ett stabilt topplag i allsvenskan. Vad man sedan vill med framtiden vet jag ej. Jag har aldrig  hört eller läst någon uttalad målsättning på lång sikt för klubben. Det kanske vore på sin plats? En målsätting för ungdomar, för ledare, ekonomiskt,  för a-lag o.s.v Jag tror det är väldigt viktigt för en klubb på den nivån. Vad ska dom annars jobba efter?


Rykten som går om kommande helg. Kalmar stadsfest och konserter på Öland. Kan det vara något?    . Låter som en bra avslutning på 4 veckors ledigt.

Just dom 4 veckorna har väl vädermässigt varit mindre bra men jag har anpassat mitt leverne och tagit tillvara på tiden ändå. Det känns inte helt bra med sista veckan nu, men jag spar eventuell ångest och negativa tankar till måndag förmiddag. Har bättre saker för mig nu!


Avslutningsvis skulle jag vilja rekomendera ett par fiskedrag som fungerar i alla vattten och väder samt visa ett litet bildkollage från helgen som varit! Jag hoppas det fungerar, det är inte helt lätt med bilder på denna bloggsida ibland. Eller så beror det på avsaknad på datakunskap hos undertecknad..



Dragen jag rekomenderar idag är först spinnare, då främst den varianten med med vit kropp och färgade skedar. Jag har personligen min favorit i röd sked med svart streck. Se bild! Den är helt enkelt suverän och fiskar både abborre och gädda. Det är ett mycket effektiv gädd-drag. I synnerhet när vattnet blir lite varmare och gäddan tenderar att bli lite slö, så brukar spinnaren få igång huggreflexen!

 

Det andra draget är denna vobbler som också brukar vara medicin vid gäddfiske. Sällan eller aldrig har jag haft ett sådant drag med samma utdelning. Vobbler "Bomber 16A" rekomenderas av det varmaste!

 




Nu följer lite vimmelbilder från Göteborg! Jag börjar med födelsedagsbarnet, moster Britt-Marie tillsammans med Mats.

 

Min syster- yster Cecilia med dotter Alice.

   

Alice pappa Magnus, tillika frölundait och gift med syster, sittandes bredvid min fader Conny.   

 

Undertecknad tillsammans med min käresta Hanna.

 

Visst kan hon skratta!  

 


Det var allt för denna gången!

Ikväll hoppas vi att ett handbollsunder tar sin början.


Lev väl// Carlsson



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefan Carlsson - 23 april 2013 21:39

Nej nu skojade jag. Mitt lag är Liverpool (ni vet, det laget med e livs levande vampyr). Men i CL hoppas jag Bayern München vinner hela allt. Det är deras tur nu! Och efter halva första halvleken i semifinal 1 leder de också över Barca med 1-0. Det s...

Av Stefan Carlsson - 22 april 2013 20:50

undertecknad som guide ledde oss till havet och fiskevatten norr om Oskarshamn. Vädret var på våran sida, återigen. Solen strålade och på morgonen var det även vindstilla. Det skulle dock ändra på sig och fram på dagen var det allt annat än lugnt. Ja...

Av Stefan Carlsson - 22 april 2013 17:45

Förutom att det är givet att hålla på dem, så har de ett gemensamt problem. De har båda problem med en av lagets största stjärna. Darcy Ward är glad i hågen när promillen stiger och Louis "Hannibal Lector" Suarez gillar dels att tugga på andra männis...

Av Stefan Carlsson - 19 april 2013 23:22

Tycker ett par stalltips kan vara på sin plats. Och då syftar jag på träning, rent generellt. Ni som inte är intresserade kan ju hoppa över detta inlägg  . Och vad åsyftar jag då när jag skriver träning. Beror helt på utgångsläget. En s.k. soffligg...

Av Stefan Carlsson - 19 april 2013 21:14

speedway behöver är att förknippas med alkohol och struliga ungdomar. Enligt olika obekräftade uppgifter från undertecknad verkar det som om Dackarnas egna partyguru, Darcy Ward, återigen skitit i det blå skåpet. Denna gång tillsammans med speedwayvä...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards