kungdavidsson

Direktlänk till inlägg 8 februari 2013

En tasmansk pungdjävul.

Av Stefan Carlsson - 8 februari 2013 21:48

Fredagkväll, ensam hemma och fotboll på tv´n, trodde jag. PSG- Bastia gick visst på sport X.. Varför det då?.

Nåja det överlever jag garenterat. Min bättre hälft kommer hem snart ändå, och det finns en del småtrevligt på burken.

Annars är denna kvällsfredag naturligtvis en av de tyngre arbetsdagarna, man är ganska mör vid skriven tidpunkt-. Fast jag måste tillstå att denna dag gick väldigt snabbt och smärtfritt! Hoppas dock tiden bromsar in lite nu, det är ju helg. Börjar morgondagen med lite innebandy. Inte så lite heller. På förhand ett överlägset serieledande IBK Husar mot Ariel H4. Blir något att bita i det. De har ännu inte förlorat en matvh. H3- laget har i afton åkt till Månsarp för att försöka småskrälla och plocka med sig några pinnar hem. Det skulle vara behövligt..

Kanske hinner jag med lite skridskoåkning också, men det verkar ju dra ihop sig till snöoväder igen. Otrevligt..


Å vad jag inte längtar efter sol och värme..(Ironi)


Typiskt, hinner knappt skriva en "musiklista" innan nästa hirt ploppar upp. Eller rättare sagt, kommer till min kännedom  .

Pitbull featuring Christina Aguilera – Feel This Moment


På tal om innebandy, på den lite högre lokala nivån blev ju Craftstaden DM-mästare förra helgen. Det är absolut värt att omnämna, det händer nämligen inte ofta. Så vitt jag kan förstå så var det första gången. Och dessutom vann damjuniorerna sin finalmatch mot Ljungby med 6-4, en dubbel med andra ord!

 A-laget slog Väckelsång med de något ovanliga bandysiffrorna 2-1. Craftstaden alltså bäst i småland?  


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Ingen vidare reklam för Mora

http://www.barometern.se/sporten/ot-sporten/hanad-av-tranare-bytte-klubb(3640587).gm

Skämmes ta mej fan!


Mera hockey på schemat. Martin Törnberg (bentacklarTörnberg ja) börjar leta nytt..

http://www.expressen.se/sport/hockey/tre-kronor/i-helgen-tar-stjarnan-avgorande-beslutet/

Det skulle vara ett tillskott!


I övrigt anser jag att Pär Mårts bör avgå för Tre Kronor. Det händer ingenting i båset och Sverige fortsätter spela uselt i den ena meningslösa turneringen efter den andra. Visserligen är den meningslös för de flesta andra lagen också men de försöker i alla fall bygga något. Ryssarna t.ex håller på att spela ihop ett OS- lag, med enbart inhemska spelare. Det ja! Jag gillar Mårts, har alltid gjort men han får inte fram sitt/sina budskap. Dags att kliva åt sidan..

Dessutom sviker publiken..

http://www.expressen.se/sport/hockey/tre-kronor/publikfiasko-ar-for-jakla-trakigt-det-har/


Bra för Brynäs framtid:

http://www.expressen.se/sport/hockey/elitserien/brynas-forlanger-med-viktige-backtalangen/


Bra för Skellefteå!

http://www.expressen.se/sport/hockey/elitserien/holloway-foljer-inte-efter-anders-forsberg/


Tyskland?

http://www.expressen.se/gt/tyska-lag-rycker-i-frolundabacken/


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


PSG har fortfarande bara 0-0. Det skrevs att både Zlatan och Lucas skulle vila ikväll. Ja vem ska då göra det offensiva?


Helgens PL- matcher:

 9/2   Tottenham   - Newcastle         
        Chelsea     - Wigan             
        Stoke       - Reading           
        Norwich     - Fulham            
        Sunderland  - Arsenal           
        Swansea     - QPR               
        Southampton - Man City          
10/2  Aston Villa - West Ham          
        Man United  - Everton           
11/2  Liverpool   - W Bromwich


Inte mycket som talar för att Liverpool ska kunna ta in 9 poäng på Tottenham.


1 Man United     25 20  2  3   60-31  62
2 Man City         25 15  8  2  47-21  53
3 Chelsea          25 13  7  5   51-27  46
4 Tottenham      25 13  6  6   42-29  45
5 Everton           25 10 12  3  40-30  42
6 Arsenal          25 11  8  6   49-29  41
7 Liverpool         25  9  9  7   44-32  36
8 Swansea        25  8 10  7   34-28  34
9 W Bromwich   25 10  4 11  34-35  34
10 Stoke           25  6 12  7   24-30  30


Dock är exempelvis plats 3 till 6 långt ifrån avgjord.


Kan ju ana vilket lag denna spanska tv-kanal rankar högst..

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/spanien/article16209156.ab


Zlatans nya lagkamrat fortsätter att göra intryck, utanför fotbollsplanen:

http://www.aftonbladet.se/webbtv/sport/fotboll/article16207627.ab


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Utrota alla djur..

http://www.svt.se/svttext/web/pages/115.html


Vad är det för psykbryt som håller på egentligen?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16203286.ab


Nu ska jag chilla i en soffa. Ha en fantastiskt trevlig fredagkväll och glöm inte melodifestivalen imorgon, det gör nog jag.


Lev väl//Carlsson


Kommer från och med nu förknippa min kusin med den tasmanska pungdjävulen    


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefan Carlsson - 23 april 2013 21:39

Nej nu skojade jag. Mitt lag är Liverpool (ni vet, det laget med e livs levande vampyr). Men i CL hoppas jag Bayern München vinner hela allt. Det är deras tur nu! Och efter halva första halvleken i semifinal 1 leder de också över Barca med 1-0. Det s...

Av Stefan Carlsson - 22 april 2013 20:50

undertecknad som guide ledde oss till havet och fiskevatten norr om Oskarshamn. Vädret var på våran sida, återigen. Solen strålade och på morgonen var det även vindstilla. Det skulle dock ändra på sig och fram på dagen var det allt annat än lugnt. Ja...

Av Stefan Carlsson - 22 april 2013 17:45

Förutom att det är givet att hålla på dem, så har de ett gemensamt problem. De har båda problem med en av lagets största stjärna. Darcy Ward är glad i hågen när promillen stiger och Louis "Hannibal Lector" Suarez gillar dels att tugga på andra männis...

Av Stefan Carlsson - 19 april 2013 23:22

Tycker ett par stalltips kan vara på sin plats. Och då syftar jag på träning, rent generellt. Ni som inte är intresserade kan ju hoppa över detta inlägg  . Och vad åsyftar jag då när jag skriver träning. Beror helt på utgångsläget. En s.k. soffligg...

Av Stefan Carlsson - 19 april 2013 21:14

speedway behöver är att förknippas med alkohol och struliga ungdomar. Enligt olika obekräftade uppgifter från undertecknad verkar det som om Dackarnas egna partyguru, Darcy Ward, återigen skitit i det blå skåpet. Denna gång tillsammans med speedwayvä...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards