kungdavidsson

Direktlänk till inlägg 1 december 2012

Min idrottskarriär har tagit mig till platser jag annars aldrig har eller skulle ha besökt..

Av Stefan Carlsson - 1 december 2012 16:19

..senast i raden är Malmbäck. Ett samhälle några mil utanför Nässjö, ett samhälle innehållande bl.a ett innebandylag på uppåtgående. Ett topplag i H4-serien som igår blev för tunga för mitt Ariel B, matchen slutade 12-5. Låter som en riktig skitkväll, men det var det absolut inte. Vi bjöd våra motståndare på en rejäl fight och det rann iväg lite onödigt mycket i målväg p.g.a vissa faktorer som jag håller mig för själv så länge. Men som sagt, Malmbäck är ett sådant ställe jag troligtvis aldrig åker till om det inte gäller innebandy eller fotboll,vad det nu vill säga. Säkert ett idylliskt samhälle men det ligger fantastiskt ologiskt, ungefär som Kristdala eller för den delen Oskarshamn för alla malmbäckare...


Det som gjorde resan dit extra rolig var att det vita pudret från ondskans värld började falla från skyn. Jag är alltså ingen snöfantast. Längtan till våren är redan stor. Inte så att jag lider av en lång vinterångest, men jag trivs bäst i värme och sol. Isfisket är väl ungefär det jag skulle sakna om vintern uteblev för all framtid..


Nog om det, på denlite högre internationella idrottsvärlden fick Chelsea en ny smocka tidigare idag. West Ham besegrade londonlaget och Rafa Benitez är inte englands mest populära coach just nu.. Undrar om han vet vad han givit sig in på?

Flera intressanta matcher i PL idag. City mot ett formsvagt Everton, Arsenal mot ett lurigt Swansea och så förstås Liverpool på måljakt mot Southampton.

Den sena matchen i afton är Reading mot Manchester United. Skräll-läge? Den sena matchen i elitseriehockeyn startar vid samma tid, nämligen 18:30, är smålandsderbyt Växjö vs HV71. Tuff match igen och det känns som om serieledarna måste spotta upp sig om inte SAIK eller framför allt Luleå ska ta över ledningen. Både Luleå och SAIK har klara poängchanser idag. Så här ser läget ut i skriven stund:


Färjestad    - Modo         1 - 0 
(1-0,X-X,X-X)                         
Frölunda     - Brynäs       2 - 0 
(2-0,X-X,X-X)                         
Linköping    - Rögle        1 - 0 
(X-X,X-X,X-X)                         
Luleå        - Timrå        0 - 1 
(X-X,X-X,X-X)                         
Skellefteå   - AIK          1 - 0 
(X-X,X-X,X-X)                         
Växjö        - HV71         X - X 18:30


Matcherna har som sagt dragit igång och redan sitter Brynäs i skiten, igen. Frölunda har tagit ledningen med 2-0 i den första perioden. Hua BIF!


Två matcher i allsvenskan idag också, Asplöven har tagit ledningen mot DIF ? med 2-1. Nu är goda råd dyra i Stockholm.. Den andra matchen är toppmötet mellan Örebro och Karlskoga.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


I spanska ligan är det framför allt två matcher av intresse, Barcelona mot Bilbao och Real Madrid mot At. Madrid. Barca lär slå Bilbao men frågan är om Real kan "hjälpa" serieledarna genom att ta poäng av det enda laget som poängmässigt är med i ligatitelracet, nämligen At. Madrid.

I franska ligan ska Zlatan och PSG alltså åka till Nice. Andra intressanta möten är Lyon mot Montpellier och Bordeaux mot Sochaux.

Mycket sport, mycket nöje.

Kan dock konstatera att dagens skidåkning inte var mycket till nöje för oss svenskar..  Gör om rätt!


Nu ska här pyntas!


Ha en trevlig lördagkväll!


Lev väl//Stefan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefan Carlsson - 23 april 2013 21:39

Nej nu skojade jag. Mitt lag är Liverpool (ni vet, det laget med e livs levande vampyr). Men i CL hoppas jag Bayern München vinner hela allt. Det är deras tur nu! Och efter halva första halvleken i semifinal 1 leder de också över Barca med 1-0. Det s...

Av Stefan Carlsson - 22 april 2013 20:50

undertecknad som guide ledde oss till havet och fiskevatten norr om Oskarshamn. Vädret var på våran sida, återigen. Solen strålade och på morgonen var det även vindstilla. Det skulle dock ändra på sig och fram på dagen var det allt annat än lugnt. Ja...

Av Stefan Carlsson - 22 april 2013 17:45

Förutom att det är givet att hålla på dem, så har de ett gemensamt problem. De har båda problem med en av lagets största stjärna. Darcy Ward är glad i hågen när promillen stiger och Louis "Hannibal Lector" Suarez gillar dels att tugga på andra männis...

Av Stefan Carlsson - 19 april 2013 23:22

Tycker ett par stalltips kan vara på sin plats. Och då syftar jag på träning, rent generellt. Ni som inte är intresserade kan ju hoppa över detta inlägg  . Och vad åsyftar jag då när jag skriver träning. Beror helt på utgångsläget. En s.k. soffligg...

Av Stefan Carlsson - 19 april 2013 21:14

speedway behöver är att förknippas med alkohol och struliga ungdomar. Enligt olika obekräftade uppgifter från undertecknad verkar det som om Dackarnas egna partyguru, Darcy Ward, återigen skitit i det blå skåpet. Denna gång tillsammans med speedwayvä...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards