kungdavidsson

Direktlänk till inlägg 3 november 2012

Ja men pizzan var god..

Av Stefan Carlsson - 3 november 2012 20:51

Det är en bra sammanfattning av eftermiddagen/kvällens aktiviteter. Stryktipsraden vi slängde in är bara att glömma och de sportsliga resultaten var inte mycket att hurra för heller. Zlatan fick någon form av hjärnsläpp när han satte dopparna i bröstet på Saint- Etienn´s målvakt och det blev dessutom förlust med 1-2 för PSG, på hemmaplan. Matchen i sig var usel och underhållningsvärdet var nära på lika med noll och intet. Och i samma veva blir HV 71 överköra av ett taggat SAIK. Per Ledin tyckte inte det var roligt och knockade landslagsforwarden Oscar Lindberg. Landslagsuppehållet verkar komma lägligt för HV som tappat både form och fattning. Per Ledin slipper vidare avstängning och undertecknad ska göra en bedömning av situationen vid lämpligt tillfälle.

Övrigt att notera är att BIF blev nollade på hemmaplan mot Frölunda, 0-4 slutade det. Och Luleå fortsätter tråka ut sina motståndare. Trots allt 1-0 hemma mot Rögle och man närmar sig serieledande HV 71.


I fotbollens underbara värld slog United till slut Arsenal med 2-1 men Van Persie valde att inte fira sitt mål av respekt för arsenalfansen. Klokt val!


Imorgon hoppas jag på bättre sporttakter då jag vill se Liverpool ta poäng mot Newcastle..


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15717877.ab

Detta är lite allvarligare saker. Om det ringer i min telefon och det är helt tyst så..lägger jag på. Om det ringer till SOS och det är tyst så..Ja, de lägger antagligen på, eftersom det enligt statistiken är vartannat saatal som INTE är akut, d.v.s busringningar, felslagningar etc. Hårt läge, men alla som någon gång tjuvringt till SOS alarm kan ju ha bidragit till att de inte har möjlighet att dubbelkolla alla samtal som kommer in. Om vartannat samtal är fel så kan de flesta räkna ut att de blir för många händelser att dubbelkolla. Rätt eller fel, säg det, men det lär kräva långt flera resurser än vad som finns i dagsläget. Kontentan av detta är att tjuvring inte till SOS alarm.

Men detta att man vägrat ta med någon i ambulansen är ju tyvärr inget jätteovanligt, och jag fattar inte att man kan sitta i luren och chansa. För det är ju ändå det man gjort. DET är däremot helt oförsvarbart och torde någon gång leda till någon form av förbättring men...


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

I detta lite allvarligare ämne så avslutar jag detta inlägg, nu inväntar jag min andra hälft för lite lördagsmys. Imorgon blir det tidig morgon för en ny dag på sjön.

Kanske ska ta med ett gevär också, det hänger tydligen älgar i och runt sjön. Hälge älg som försöker utveckla gälar?


Lev väl//Carlsson

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefan Carlsson - 23 april 2013 21:39

Nej nu skojade jag. Mitt lag är Liverpool (ni vet, det laget med e livs levande vampyr). Men i CL hoppas jag Bayern München vinner hela allt. Det är deras tur nu! Och efter halva första halvleken i semifinal 1 leder de också över Barca med 1-0. Det s...

Av Stefan Carlsson - 22 april 2013 20:50

undertecknad som guide ledde oss till havet och fiskevatten norr om Oskarshamn. Vädret var på våran sida, återigen. Solen strålade och på morgonen var det även vindstilla. Det skulle dock ändra på sig och fram på dagen var det allt annat än lugnt. Ja...

Av Stefan Carlsson - 22 april 2013 17:45

Förutom att det är givet att hålla på dem, så har de ett gemensamt problem. De har båda problem med en av lagets största stjärna. Darcy Ward är glad i hågen när promillen stiger och Louis "Hannibal Lector" Suarez gillar dels att tugga på andra männis...

Av Stefan Carlsson - 19 april 2013 23:22

Tycker ett par stalltips kan vara på sin plats. Och då syftar jag på träning, rent generellt. Ni som inte är intresserade kan ju hoppa över detta inlägg  . Och vad åsyftar jag då när jag skriver träning. Beror helt på utgångsläget. En s.k. soffligg...

Av Stefan Carlsson - 19 april 2013 21:14

speedway behöver är att förknippas med alkohol och struliga ungdomar. Enligt olika obekräftade uppgifter från undertecknad verkar det som om Dackarnas egna partyguru, Darcy Ward, återigen skitit i det blå skåpet. Denna gång tillsammans med speedwayvä...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards